- Seguirem el temari que proposa el Departament per cada matèria a cada nivell de l'ESO, però sense deixar de pensar i tenir present, en tot moment del procés l'etiqueta alumnat d'acollida.
- Els llibres de text Acollida d'aquest curs 2012/2013 són per matèries i cursos :
- Ciències Socials i Naturals 1r, 3r i 4t ESO:Quaderns per a la diversitat. Ed Vicens Vives
- Llengua Catalana 1r, 2n, 3r i 4t: Passos Bàsic 1
- Per l' optativa ens matricularem en un curs lliure de Parla.cat
- Com avaluarem i fent què ? Alguns instruments que utilitzarem per regular l’avaluació són :
Al principi del procés | Durant el procés | Al final del procés | |
Segons el moment | Inicial | Continuada | Final |
Segons la finalitat | Diagnòstica | Formativa | Sumativa |
Exemples | KPSI inicial | Bases d’orientació | KPSI justificat |
Exemples | Q-sort | Graelles d’autoavaluació | Exercicis d'aplicació en contextos iguals o nous |
Exemples | Mapa semàntic | Recerca d’arguments (debat) | Mapa conceptual |
Exemples | Què en penses de...? | Correcció d’activitats | Comprensió d' un text |
Exemples | Plantejament obert de preguntes | Regulació de la feina en grup i individualment | Examen o avaluar els continguts assolits |
Exemples | Conversa lliure | Conversa lliure |
Valoració del treball en grup.
Avaluació de la feina personal
|
- Què i quant avalaluarem?
Saber fer: 40%
- Seguiment de l’elaboració del dossier d’activitats o carpeta de treball.
- Diàleg o conversa lliure a l’aula (alumnat- professorat; alumnat-alumnat) a partir de les activitats dissenyades.
- Plantejament i elaboració de bones preguntes per a un hipotètic examen final.
- Nota d’autoavaluació personal del dossier i les activitats al llibre al final del trimestre.
- Esquemes o mapes conceptuals que es van construint col·lectivament a mesura que s’aprèn un nou concepte i per tal de relacionar-lo amb els anteriors.
- Selecció la informació adequada i la tracta de manera autónoma .
- Planificació de les tasques encomanades.
- Presentació la informació de manera organitzada i és bona la presentació i la neteja del treball.
- S’adequació del resultat a allò que es demanava i es pretenia en l’activitat corresponent.
- Utilització del català com a llengua d' aprenentatge.
- Enviament d' un correu electrònic, saber utilitzar un processador de textos, recerca informació Internet.
Saber: 40%
- Proves parcials enmig del procés (qualitatives/quantitatives): test multiresposta, examen de preguntes curtes, prova oberta o prova oral.
- Defineix els conceptes i els relaciona.
- Adquireix i utilitza el vocabulari específic de cada àrea, en català.
Saber estar: 20%
- Dur el material necessari cada classe: llibre, llibreta i bolígrafs.
- Treballar a classe individualment.
- Assistir i ser puntual a classe, així com tenir puntualitat en el lliurament de les activitats.
- Cuidar el material i col.labora en el manteniment de la neteja del aula.
- Participar activament i no mostrar una actitud indisciplinada.
- Participar en activitats de grup amb actitud solidària, tolerant i de cooperació.
- Ser crític i respectuós front a opinions diferents a la pròpia.
- Valoració de la llengua catalana a classe.
- Quan i què avaluarem?.
- Per a avaluar l’aprenentatge dels continguts conceptuals (saber) trindrem presents:
- Proves objectives , proves de vocabulari específic i definicions de conceptes explicats en classe,etc.
- Es farà al menys una prova escrita per trimestre. Normalment, en farem una quan acabem una unitat o dos temes. Aquesta prova escrita serà presentada a l'alumnat una o unes quantes vegades, donat així temps a poder assolir-la. Si els/les alumnes utilitzen l'opció de repetir la prova sabent-la, no podran obtenir mai més d' un 7 de nota final del trimestre. El trimestre es pot recuperar a l' inici del següent, l' últim trimestre donarem una oportunitat més abans de finalitzar el curs i encara queda la recuperació de setembre.
- La superació amb una nota mínima de 5 punts d’aquestes proves objectives serà un requisit mínim per a poder fer la mitjana amb la resta de criteris.
- Es tindrà en compte la participació oral, en català, de l’alumnat, a l’hora de respondre al professorat sobre determinats conceptes, que s´estiguin tractant a classe, o bé, a l’hora de l’explicació oral sobre l’anàlisi d’algun exercici que l’alumne/a estigui fent.
- Per a l’avaluació dels procediments (saber fer) valorarem:
- El dossier amb les activitats obligatòries i si s' escau unes altres de reforç o d’ampliació fetes per l’alumne/a al llarg de l’avaluació.El grup d' acollida de 3r presentaran un dossier digital o un dossier típic de la matèria.
- L’observació directa del treball a classe i la pressa, per part de la professora, de notes en el seu diari de classe.
- Valoració del desenvolupament de les habilitats lingüístiques en català de l' alumnat.
- Per a l’avaluació de l’actitud (saber estar) es tindrà en compte:
- L’observació directa del comportament a classe de l’alumne/a i la presa per part de la professora de notes en el seu quadern de classe, valorant els continguts actitudinals.
- Valoració positiva de la llengua catalana.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada