dijous, 8 de novembre del 2012

Voleu saber com organitzem l' Acollida del Príncep?

  • Seguirem el temari que proposa el Departament per cada matèria a cada nivell de l'ESO, però sense deixar de pensar  i tenir present, en tot moment del procés l'etiqueta alumnat d'acollida.
  • Els llibres de text Acollida d'aquest curs 2012/2013 són per matèries i cursos :

  1. Ciències Socials i Naturals 1r, 3r i 4t ESO:Quaderns per a la diversitat. Ed Vicens Vives
  2. Llengua Catalana 1r, 2n, 3r i 4t: Passos Bàsic 1
  3. Per l' optativa ens matricularem en  un curs lliure de Parla.cat 

  • Com avaluarem i fent què ? Alguns instruments que utilitzarem per regular l’avaluació  són : 

 Al principi del procés  Durant el procés   Al final del procés
 Segons el momentInicial  Continuada Final   
Segons la finalitat Diagnòstica   Formativa Sumativa
 Exemples KPSI inicial  Bases d’orientació  KPSI justificat
  Exemples Q-sort Graelles d’autoavaluació  Exercicis d'aplicació en contextos iguals o nous 
  Exemples Mapa semàntic Recerca d’arguments (debat) Mapa conceptual
  Exemples Què en penses de...? Correcció d’activitats Comprensió d' un text
  Exemples Plantejament obert de preguntes Regulació de la feina en grup i individualment Examen o avaluar els continguts assolits
  Exemples Conversa lliure Conversa lliure
 Valoració del treball en grup.
Avaluació de la feina personal

  • Què i quant avalaluarem?

Saber fer: 40% 
  1. Seguiment de l’elaboració del dossier d’activitats o carpeta de treball. 
  2. Diàleg o conversa lliure a l’aula (alumnat- professorat; alumnat-alumnat) a partir de les activitats dissenyades. 
  3. Plantejament i elaboració de bones preguntes per a un hipotètic examen final. 
  4. Nota d’autoavaluació personal del dossier i les activitats al llibre al final del trimestre. 
  5. Esquemes o mapes conceptuals que es van construint col·lectivament a mesura que s’aprèn un nou concepte i per tal de relacionar-lo amb els anteriors.
  6. Selecció la informació adequada i la tracta de manera autónoma . 
  7. Planificació de les tasques encomanades. 
  8. Presentació la informació de manera organitzada i és bona la  presentació i la neteja del treball. 
  9. S’adequació del resultat  a allò que es demanava i es pretenia en l’activitat corresponent.
  10. Utilització del català com a llengua d' aprenentatge.
  11. Enviament d' un correu electrònic,  saber utilitzar un processador  de textos, recerca informació  Internet. 
Saber: 40%
  1. Proves parcials enmig del procés (qualitatives/quantitatives): test multiresposta, examen de preguntes curtes, prova oberta o prova oral. 
  2. Defineix els conceptes i els relaciona.
  3. Adquireix i  utilitza el vocabulari específic de cada àrea, en català.

Saber estar: 20%
  1. Dur el material necessari cada classe: llibre, llibreta i bolígrafs.
  2. Treballar a classe individualment. 
  3. Assistir i  ser puntual a classe, així com tenir puntualitat en el lliurament de les activitats. 
  4. Cuidar el material i col.labora en el manteniment de la neteja del aula. 
  5. Participar activament i no mostrar una actitud indisciplinada. 
  6. Participar en activitats de grup amb actitud solidària, tolerant i  de cooperació. 
  7. Ser crític i respectuós front a opinions diferents a la pròpia.
  8. Valoració de la llengua catalana a classe. 
  • Quan i què avaluarem?. 

  • Per a avaluar l’aprenentatge dels continguts conceptuals (saber) trindrem presents: 
  1. Proves  objectives ,  proves de vocabulari específic i definicions de conceptes  explicats en classe,etc.
  2. Es farà al menys una prova escrita per trimestre. Normalment, en farem una quan acabem una unitat o dos temes. Aquesta prova escrita serà presentada a l'alumnat una o  unes quantes vegades, donat així temps a poder assolir-la. Si els/les alumnes utilitzen l'opció de repetir la prova sabent-la, no podran obtenir mai més d' un 7 de nota final del trimestre. El trimestre es pot recuperar a l' inici del següent, l' últim trimestre donarem una oportunitat més abans de finalitzar el curs i encara queda la recuperació de setembre.    
  3. La superació amb una nota mínima de 5 punts d’aquestes proves objectives serà un requisit mínim per a poder fer la mitjana amb la resta de criteris.
  4. Es tindrà en compte la participació  oral, en català, de l’alumnat, a l’hora de respondre al professorat sobre determinats  conceptes, que s´estiguin tractant  a classe, o  bé, a l’hora de l’explicació oral  sobre l’anàlisi d’algun exercici que l’alumne/a estigui fent. 
  • Per a l’avaluació dels procediments (saber fer)  valorarem:   
  1. El dossier amb les activitats obligatòries i si s' escau unes altres de reforç o d’ampliació fetes per l’alumne/a  al llarg de l’avaluació.El grup d' acollida de 3r presentaran un dossier digital o un dossier típic de la matèria.  
  2. L’observació directa del treball a classe i la pressa, per part de la professora, de notes en el seu diari de classe.
  3. Valoració del desenvolupament de les habilitats lingüístiques en català de l' alumnat.
  • Per a l’avaluació de l’actitud (saber estar) es tindrà en compte: 
  1. L’observació directa del comportament  a classe de l’alumne/a i la presa per part de la professora de notes en el seu quadern de classe, valorant els continguts actitudinals. 
  2. Valoració positiva de la llengua catalana. 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada